Видавнича діяльність » 2012 » "Початкова освіта: навчання та виховання" (за січень-червень 2012 р.)
Інформаційний список літератури «Початкова освіта: навчання та виховання» знайомить зі статтями із періодичних видань за січень – червень 2012 року.
Матеріал розміщений у 5 розділах, в межах яких статті систематизовані за алфавітом авторів та назв видань.
Список призначений для вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня.
Періодичність – один раз в півріччя.
Наша адреса: м. Тернопіль,
вул. Коперника, 17,
тел. 25–39–41
23–59–48
ЗМІСТ
1. Покликання початкової школи С. 3–4
2. Технології виховання молодших школярів С. 4–10
3. Проектні технології в молодшій школі С. 10–11
4. Методика викладання в дії С. 11–14
- Математика. Інформатика С. 14–16
- Уроки грамоти та мови С. 16–20
- Література та читання С. 20–21
- Природа і людина С. 21–23
- Етика; Логіка; Риторика; Основи здоров’я;
Я і Україна: конспекти уроків С. 23–26
- Навчання і мистецтво С. 26–30
- Гра і навчання С. 30–31
5. Свята в початковій школі С. 31–34
Список підготувала Колопенюк М. Д., провідний бібліотекар
Відповідальна за випуск Новіцька Н. С., директор ОБД
Комп’ютерний набір Лось Т. І.
Покликання початкової школи
Баришполь, С. В. Діяльність класного керівника початкової школи щодо сприяння процесу адаптації учнів до навчання у 5-му класі [Текст] / С. В. Баришполь // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 12 (квітень). – С. 2–6; 7–15.
Богданова, В. Я. Комп’ютер і наше здоров’я. Поради колегам [Текст] / В. Я. Богданова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– №11 (квітень).– С. 20-11 – 20-16.– (Актуальні діалоги).
Большакова, І. Ігрова кімната: примха чи необхідність? [Текст]: методичні рекомендації щодо організації ігрових кімнат для першокласників / І. Большакова // Початкова освіта.– 2012.– № 11 (березень).– С. 10–15.
Коломієць, О. В. Диригентом симфонії розуму є міцне здоров’я [Текст]: здоров’язберігаючі технології в навчально-виховному процесі початкової школи / О. В. Коломієць // Розкажіть онуку.– 2012.– № 3–4 (лютий). – С. 5–17.
Косован, О. Формування ключових компетентностей учнів шляхом упровадження системи РН [Текст] / О. Косован // Початкова освіта.– 2012.– № 6 (лютий).– С. 6–10.– (Творча лабораторія).
Лошкарьова, О. Б. Нові друзі чекають у школі [Текст]: програма підвищення адаптації до першого класу / О. Б. Лошкарьова // Розкажіть онуку.– 2012.– № 11–12 (червень).– С. 39 –42.
Мелькунова, О. Розвиток пізнавальної активності дитини шляхом впровадження інноваційних технологій [Текст] / О. Мелькунова // Початкова школа.– 2012.– №1.– С. 12–15; № 3.– С. 23–25.
Синичич, В. «Школа розвитку»: пошук, експеримент, творчість [Текст] / В. Синичич // Початкова школа.– 2012.– № 2.– С. 48–50.
Савченко, О. Вивчення особистості молодшого школяра як передумова успішної організації його навчальної діяльності [Текст] / О. Савченко // Початкова школа.– 2012.– № 3.– С. 1–6.
У новий рік з новим багажем: [Текст]: [номер присвячений особливостям Базових програм для 1-го класу] // Початкова освіта.– 2012.– № 14–15 (квітень).– (Спецвипуск).
Чернишов, О. Розвиток ідей В. О. Сухомлин-ського в реалізації оздоровчої функції освіти [Текст] / О.Чернишов // Початкова школа.– 2012.– № 5.– С. 1–3.
Технології виховання молодших школярів
Акішина, С. В. «Діти дощу» [Текст]: / С. В. Акішина // Початкове навчання та виховання. – 2012.– № 16–18 (червень).– С. 60–61.
Алієва, С. Практика формування крос-культурних цінностей у дітей молодшого шкільного віку [Текст]: [міжкультурна освіта і виховання в поліетнічному світі] / С. Алієва // Початкова освіта.– 2012.– № 23 (червень).– С. 3–23.
Баришполь, С. В. Виховуємо лідерів [Текст] / С. В. Баришполь // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 9 (березень).– С. 14–17.– (Сам собі психолог).
Біла, І. М. Ранній розвиток як передумова становлення здібностей [Текст]: приклад виховної концепції Японії / І. М. Біла // Обдарована дитина. – 2012.– № 4.– С. 43–51.– (Зарубіжний досвід).
Білявська, О. Батьківсько-дитячі відносини [Текст]: психологічний аспект / О. Білявська / Початкова освіта.–2012.– № 6 (лютий).– С. 19–20.– (Робота з батьками).
Борисенко, Т. Д. Правовий захист – кожній дитині [Текст]: практичний семінар для вчителів / Т. Д. Борисенко // Розкажіть онуку.– 2012.– № 1–2.– С. 7–18.
Ваховська, О. Система гурткової роботи [Текст]: використання елементів лялькового театру на уроках та в позаурочній роботі: [є фрагменти уроків, що передбачають роботу з ляльками-рукавичками: «Школа – велика і дружна родина…», «Вчимося жити в колективі»] / О. Ваховська // Початкова освіта. – 2012.– № 19 (травень).– С. 26–28.
Гаєвська, С. Учитися, дружити, посміхатися! [Текст]: заняття з елементами тренінгу / С. Гаєвська // Початкова освіта.– 2012.– № 24.(червень).– С. 29–30.– (Методичний порадник.– Вип. 6).
Гісь, О. М. Від репродуктивного до продуктивного мислення [Текст]: розробка курсу з розвитку продуктивного мислення дітей молодшого шкільного віку / О. М. Гісь // Обдарована дитина.– 2012.– № 4.– С. 10–20.
Гресь, А. Некерована поведінка, або Дещо про екстремальні ситуації у вихованні [Текст] / А. Гресь // Зростаємо разом.– 2012.– № 1.– С. 4–7.
Грімані, Т. Про Джинні Візлі та Волддеморта, або Небезпеки інтернету [Текст]: [інтернетний суїцид, пограбування, педофілія та ін.] / Т. Грімані // Для мами і тата.– 2012.– № 4.– С. 1, 2.
Груздев, М. Як організувати систему особистісного зростання? [Текст] / М. Груздев // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 10 (квітень).– С. 7–9.
Гуцалюк, Т. Урок гендерної грамотності [Текст] / Т. Гуцалюк // Початкова школа.– 2012.– № 6.– С. 54–55.
Железна, Т. Сором’язливість – складова неуспішності в навчанні [Текст] / Т. Железна // Початкова освіта.– 2012.– № 11 (березень).– С. 20–21.
Заліток, Л. М. Робота з книжкою в сучасній початковій школі крізь призму творчого розвитку ідей В. Сухомлинського [Текст] / Л. М. Заліток // Шкільна бібліотека плюс.– 2012.– № 1–2 (січень).– С. 15–21.
Іванчишин, Л. У житті найкращий – перший клас [Текст]: звітні батьківські збори / Л. Іванчишин // Початкова освіта.– 2012.– № 17 (травень).– С. 30–31.
Конашук, Г. М. Розвиток творчих здібностей молодших школярів [Текст] / Г. М. Конашук // Обдарована дитина.– 2012.– № 3.– С. 23–27.
Кравчук, Л. Формування людського в людині [Текст]: поради вчителю 1-го класу / Л. Кравчук // Початкова освіта.– 2012.– № 11 (березень).– С. 16-17.
Кріль, О. Шляхи формування громадянської компетентності молодшого школяра [Текст] / О. Кріль // Початкова освіта.– 2012. – № 9 (березень). – С. 2–4. – (Творча лабораторія).
Логачевська, С. Тестові завдання з питань внутрішньокласної диференціації [Текст] / С. Логачевська // Початкова школа.– 2012.– № 4.– С. 9–13.
Мальцева, Т. Організація спілкування молодших школярів у різновіковій групі продовженого дня [Текст] / Т. Мальцева // Початкова школа.– 2012.– № 3.– С. 40–41.
Мельник, М. І. Права та обов’язки дітей у сім’ї [Текст]: тренінг для учнів 4-го класу / М. І. Мельник // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 14–15 (травень).– С.43–48.
Мироненко, С. Завдання на літні канікули для допитливих дітей [Текст] / С. Мироненко //
Початкова освіта.– 2012.– № 17 (травень).– С. 23–26.
Мішедченко, В Народна пісня – шлях до виховання духовності молодших школярів [Текст] / В. Мішедченко // Початкова школа.– 2012.– № 2.– С. 39–41.
Моісєєва, Н. М. Робота з батьками майбутніх першокласників [Текст] / Н. М. Моісєєва // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 13 (травень).– С. 30–34.
Олійник, В. Готуємось до школи разом [Текст]: поради батькам майбутніх першокласників / В. Олійник // Початкова освіта.– 2012.– № 11 (березень).– С. 22–23.
Оржаховська, Л. С. Специфіка роботи з розумово відсталими учнями [Текст] / Л. С. Оржаховська // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 16–18 (червень).– С. 56–59.
Петік, Л. Мудра любов плекає особистість [Текст]: родинна педагогіка Драгоманових і Косачів / Л. Петік // Палітра педагога.–2012.– № 2.- С. 3–5: фотогр.
Поворозник, Н. С. Ранній розвиток здібностей: проблеми і перспективи [Текст] / Н. С. Поворозник // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 16–18 (червень).– С. 49–55.
Пометова, Е. Ю. Организация работы летнего пришкольного лагеря: практический аспект [Текст] / Е. Ю. Пометова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 14–15 (травень).– С. 2–13.– (З досвіду роботи); С. 74–78.
Поради батькам першокласників [Текст] // Шкільна бібліотека.– 2012.– № 5.– С. 69.
Равлюк, Н. День відкритих дверей для батьків [Текст] / Н. Равлюк, Н. Білоконь // Початкова школа.– 2012.– № 3.– С. 49–51.
Тарасенко,Г. Екологічна естетика в реалізації наступності дошкільної та початкової освіти [Текст] / Г. Тарасенко // Дошкільне виховання.– 2012.– № 4.– С. 2–7.
Туріщева, Л. В. Обдарований – це про що? Чи про кого? [Текст] / Л. В. Туріщева // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 11 (квітень).– С. 20-6 – 20-10.– (Актуальні діалоги).
Хто я? Який я? [Текст]: [практичні матеріали до виховних справ] // Позакласний час.– 2012.– № 4.– С. 20–27.
Читацька компетентність молодшого школяра [Текст] // Початкова освіта.– 2012.– № 4 (січень).– (Спецвипуск).
Шиліна, Н. Кожна дитина приходить у світ обдарованою [Текст]: [шляхи розвитку творчих здібностей молодших школярів; особиста картка обдарованої дитини] / Н. Шиліна, Ю. Давиденко, С. Гаєвська // Початкова освіта.– 2012.– №24 (червень).–С. 26-28.
Щерба, О. В. Формування продуктивного мислення в учнів початкової школи [Текст] / О. В. Щерба // Обдарована дитина.– 2012.– № 1.– С. 44–48.
Ющенко, І. В. Бесіди з попередження дитячого травматизму [Текст] / І. В. Ющенко, І. В. Божко // Початкове навчання та виховання.– 2012. – № 16– 18 (червень).– С. 86–118.
Проектні технології в початковій школі
Артеменко, В. «Великий син великого народу» [Текст]: творчий проект: [Т. Г. Шевченко] / В. Артеменко // Початкова школа.– 2012.– № 3.– С. 13–16.
Горбань, Т. Шевченко – великий син України [Текст]: читання: проект / Т. Горбань // Початкова освіта.– 2012.– № 5 (лютий).– С. 2–5.
Данько, А. М. Українські народні казки [Текст]: урок-проект у 2–4-х класах / А. Данько // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 10 (квітень).– С. 10–24.
Дженкова, О. В. Права в житті дитини [Текст]: інформаційно-дослідницький проект до Дня захисту дітей (2-й клас) / О. В. Дженкова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 13 (травень).– С. 6–9.
Дзюба, С. Метод проектів у початковій школі [Текст]: [тема: «Гончарство як ремесло та вид декоративно-ужиткового мистецтва»] / С. Дзюба, Т. Кутурженко // Початкова освіта.– 2012.– № 19 (травень).– С.8–10.
Лутаєнко, А. В. Екологічний проект у початковій школі [Текст] / А. В. Лутаєнко // Розкажіть онуку.– 2012.– № 11–12 (червень).– С. 17–28.
Мірошко, Р. П. Лялька – народна іграшка [Текст]: проектна діяльність учнів 4-го класу / Р. П. Мірошко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 6 (лютий).– С. 33–39.
Ремешко, Л. П. Танці з рятівниками [Текст]: проект із курсу «Основи здоров’я» у 3-му класі до Дня працівника пожежної охорони / Л. П. Ремешко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 1 (січень).– С. 40–43.
Юр’єва, Л. М. Рідна мати – Україна [Текст]: проектний день у 1-му класі / Л. М. Юр’єва // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 11 (квітень).– С. 2–5.
Методика викладання в дії
Бастун, Н. А. Як допомогти слабовстигаючому першокласнику [Текст] / Н. А. Бастун // Обдарована дитина.– 2012.– № 4.– С. 37–42; № 5.– 39–45.
Використання ІКТ у навчальному процесі [Текст]: [теми: Листочок-дерево-ліс, 1-й клас; Сонце, 1-й клас; Відпочинок на воді, 1-й клас] / Н. Трембовецька, Т. Кутурженко // Початкова освіта.– 2012.– № 19 (травень).– С. 11–15.
Краєзнавчий матеріал у початковій школі [Текст]: [на уроках математики, української мови] // Початкова освіта.– 2012.– № 18 (травень).– С. 13–27.
Кройтор, З. А. Проектуємо модель уроку разом [Текст]: тренінг / З. А. Кройтор, О. А. Фоменко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 1 (січень).– С. 4–11.
Основи здоров’я; Музичне мистецтво; Образотворче мистецтво; Мистецтво; Трудове навчання [Текст]: [програми для 1 класу] // Початкова школа.– 2012.– № 4.– С. 33–56.– (Вкладка).
Петлюшенко, Н. І. Упровадження комп’ютерних технологій у початковій школі [Текст] / Н. І. Петлюшенко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 1 (січень).– С. 12–16.
Покатіло, С. І. Нестандартні уроки у початкових класах [Текст]: активні та інтерактивні форми організації роботи учнів / С. І. Покатіло // Початкове навчання та виховання. – 2012.– № 16– 18 (червень).– С. 35–40.
Програми. 1 клас [Текст]: [українська мова, російська мова, математика, природознавство] // Початкова школа.– 2012.– № 3. – (Вкладка).
Сабірова, А. Година самопідготовки [Текст]: 2-й клас: [хід самопідготовки: математика; українська мова] / А. Сабірова // Початкова освіта.– 2012.– № 9 (березень).– С. 13–14.– (Виховна робота).
Трибуна педагогічної майстерності [Текст]: творчі доробки вчителів початкових класів та вихователів ДНЗ // Розкажіть онуку.– 2012.– № 1– 2 (січень).– С. 19–82.
Трибуна педагогічної майстерності [Текст]: творчі доробки вчителів початкових класів та вихователів ДНЗ // Розкажіть онуку.– 2012.– № 3– 4 (лютий).– С. 17–70.
* * *
Веремійчук, І. Інтегровані уроки як спосіб реалізації міжпредметних зв’язків [Текст] / І. Веремійчук // Початкова школа.– 2012.– № 1– С. 15–18
Гараздій, Г. А. Збережімо зелене диво планети [Текст]: інтегрований урок читання і курсу «Я і Україна» у 3-му класі / Г. А. Гараздій // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 4.– С. 8–10.
Литвинова, Н. О. Розвивальні творчі вправи на уроках української мови та читання [Текст] / Н. О. Литвинова, О. М. Шрамко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 6 (лютий).– С. 9–22.
Петриченко, О. В. Правила безпеки життєдіяльності [Текст]: інтегрований урок-конкурс з основ здоров’я та фізкультури у 1-му класі / О. В. Петриченко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 11 (квітень).– С. 12–13.
Стельмашенко, В. Вплив творів мистецтва на збереження та зміцнення здоров’я [Текст]: [інтегрований урок у 3 класі] / В. Стельмашенко // Початкова школа.– 2012.– № 3.– С. 56–58.
Математика. Інформатика
Авдейчик, Г. В. Групова навчальна діяльність на уроках математики в початковій школі [Текст] / Г. В. Авдейчик // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 6 (лютий).– С. 2–8.
Борисенко, В. Узагальнення, систематизація знань про рівняння [Текст]: урок математики у 3-му класі / В. Борисенко // Початкова освіта.– 2012.– № 12 (березень).– С. 30–31.
Геометрія в початковій школі [Текст]: [вузлики теорії, майстер-клас] // Початкова освіта.– 2012. – № 8 (лютий).– (Спецвипуск).
Завадка, О. Розв’язування текстових задач способом моделювання [Текст] / О. Завадка // Початкова освіта.– 2012.– № 12 (березень).– С. 21–28.
Іванова, О. Математичне моделювання як метод навчання математики [Текст]: [конспект уроків, 1 кл.] / О. Іванова // Початкова освіта.– 2012.– № 12 (березень).– С. 4–9; 10–20.
Матвейко, Л. П. Задачки від казкових персонажів [Текст]: картки з математики для 2-го класу / Л. П. Матвейко // Розкажіть онуку.– 2012.– № 7–8 (квітень).– С. 131–142.
Онищенко, В. В. Завдання з геометрії для розвитку пізнавальної активності учнів початкових класів [Текст]: для 2-го класу / В. В. Онищенко // Обдарована дитина. – 2012. – № 2. – С. 32 – 34. – (Початкова освіта).
Онищенко, В. В. Завдання з геометрії для розвитку пізнавальної активності учнів початкових класів [Текст]: для 3-го класу / В. В. Онищенко // Обдарована дитина.– 2012.– № 3.– С. 27–31.
Онищенко, В. В. Цікаві завдання з геометрії для розвитку пізнавальної активності учнів [Текст]: для 4-го класу / В. В. Онищенко // Обдарована дитина.– 2012.– № 4.– С. 28–31.
Рачинська, А. В. Космічна подорож [Текст]: урок з математики в 3-му класі з використанням мультимедійних технологій / А. В. Рачинська // Початкове навчання та виховання.– 2012. – № 9 (березень).– С. 22–25.
Самойлова, Н. М. Задачі на знаходження дробу від числа. Знаходження значень виразів із літерою, що повторюється двічі [Текст]: урок математики в 4-му класі / Н. М. Самойлова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 4.– С. 11–13.
Халаїм, А. М. Пошук, виявлення та розвиток математичної обдарованості поміж учнів початкових класів [Текст] / А. М. Халаїм // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 16–18 (червень).– С.12–21.
Цисоренко, Т. В. Вівторок. Царина математики [Текст]: [уроки з математики у 1,2,3-х класах] / Т. В. Цисоренко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 2–3 (січень).– С. 24–33.
Уроки грамоти та мови
Аксьонова, Г. В. Подорож до казкового містечка [Текст]: урок навчання грамоти в 1-му класі / Г. В. Аксьонова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 1 (січень).– С. 26–27.
Альошина, Л. М. Різнорівневі завдання з української мови для учнів 4-го класу [Текст] / Л. М. Альошина // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 8 (березень).– С. 8–17.
Андреєва, Н. В. Завдання діда Буквоїда [Текст]: дидактичні картки для учнів 1-го класу / Н. В. Андреєва // Розкажіть онуку.– 2012.– № 3–4 (лютий).– С. 123–134.
Борисенко, В. Формування навичок діалогічного мовлення [Текст] / В. Борисенко // Початкова освіта.– 2012.– № 1–2 (січень).– С. 11–15.
Ваховська, О. Вправи на визначення роду дієслів минулого часу [Текст]: українська мова 4-й клас / О. Ваховська // Початкова освіта.– 2012.– № 19 (травень).– С. 15–16.
Великі думки малого громадянина України [Текст]: матеріали для роботи над твором-міркуванням: [теми: Я–громадянин України; Слово до слова…; Сім’я; Навчання; Природа – наш дім; Усміхнись життю та ін.: добірки віршів, приказок, оповідок, ігор] / уклад. Є. Мазур // Початкова освіта.– 2012.– № 22 (червень).– С. 1–31.
Вілкова, Г. Ю. Понеділок. День української мови і літератури [Текст]: [уроки з української мови і літератури в 1–4-х класах] / Г. Ю. Вілкова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 2– 3 (січень).– С. 3–23.
Горобець, С. Загальна недорозвиненість мовлення [Текст] / С. Горобець // Початкова освіта.– 2012.– № 9 (березень).– С. 7–10.– (Поради фахівця).
Горобець, С. Комплексний підхід у корекційній роботі [Текст]: попередження і подолання недоліків усного та писемного мовлення в учнів / С. Горобець // Початкова освіта.– 2012.– № 7 (лютий).– С. 11–13.
Гребень, Н. Міцний горішок [Текст]: заняття з поглиблення знань.1-й клас: [ігра на уроці грамоти] / Н. Гребень // Початкова освіта.– 2012.– № 9 (березень).– С. 11–12.– (Виховна робота).
Дараган, Т. Математика на уроках мови [Текст]: [матеріали про числівники] / Т. Дараган // Початкова освіта.– 2012.– № 6 (лютий).– С. 12–13.– (Практика навчання).
Диктанти і перекази з української мови здоров’язбережувальної тематики (3–4-ті класи) [Текст] // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 10 (квітень).– (Вкладка).
Катіман, Н. Розвивальні завдання у процесі роботи над текстами-описами [Текст]: [складання тексту-опису «Їжачок», 3-й клас] / Н. Катіман // Початкова освіта.–2012.– № 19 (травень).– С. 6–7.
Косован, О. Що я знаю про числівник? [Текст]: українська мова. 4-й клас / О. Косован // Початкова світа.– 2012.– № 6 (лютий).– С. 9–10.
Костенко, М. І. Слова – назви квітів [Текст]: урок розвитку зв’язного мовлення в 1-му класі з використанням мультимедійних технологій / М. І. Костенко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 9 (березень).– С. 18–21.
Кузнєцова, О. Розвиток творчого мислення учнів 1-го класу [Текст] / О. Кузнєцова // Початкова освіта.– 2012.– № 7 (лютий).– С. 8–10.
Лобчук, О Удосконалення техніки читання на уроках мови [Текст] / О. Лобчук // Початкова освіта.– 2012.– № 1–2 (січень).– С. 9–10.
Мазур, Є. 33 мовних зупинки [Текст]: дидактичні матеріали для підготовки до державної атестації з української мови / Є. Мазур // Початкова освіта.– 2012.– № 1–2 (січень).– (Вкладка).
Олішевська, В. Б. Вправи, ігри, творчі завдання [Текст]: розвиток творчого потенціалу учнів початкових класів на уроках української мови / В. Б. Олішевська // Початкове навчання та виховання.–2012.– № 5 (лютий).– С. 19–26.
Оприско, Г. Конкурс знавців української мови [Текст]: 2-й клас / Г. Оприско // Початкова освіта.– 2012.– № 5 (лютий).– С. 7–9.
Полонська, Т. В. Квітковий розмай [Текст]: 33 творчих завдання з української мови для учнів 3–4-х класів / Т. В. Полонська // Початкове навчання та виховання.–2012.– № 16–18 (червень).– С. 62–71.
Рідна мова в рідній школі [Текст]: предметний тиждень // Позакласний час.–2012.– № 1–2 (січень).– С. 111–118.
Різнорівневі завдання з української мови для 4-го класу [Текст] // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 7 (березень).– С. 2–15; № 9 (березень).– С. 2–13.
Система роботи над реченням [Текст]: вивчаємо речення (2–4 кл) // Початкова освіта.–2012.– № 20 (травень).– (Спецвипуск).
Удодік, Л. О. До іменника на гостину [Текст]: підсумковий урок української мови у 3-му класі з використанням інтерактивних методів навчання та мультимедійних технологій / Л. О. Удодік // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 1 (січень).– С. 19–21.
Чабайовська, М. Особистісно орієнтований підхід у навчанні молодших школярів української мови [Текст] / М. Чабайовська, С. Шароварко // Початкова школа.– 2011.– № 11.– С. 4–6; № 12.– С. 4–7; 2012.– № 1.– С. 4–6.
Швайченко, Т. В. Дидактичні картки з навчання грамоти у 1-му класі (букварний період) [Текст] / Т. В. Швайченко // Початкове навчання та виховання.– 2012. – № 1 (січень).– С. 22-1 – 22-4.– (Фаховий сервер № 1).
Література та читання
Большакова, І. Дивовижний світ Катерини Білокур [Текст]: позакласне читання. 4-й клас / І. Большакова // Початкова освіта.– 2012.– № 1– 2 (січень).– С. 24–29.
Бондаренко, О. В. Тренувальні вправи з розвитку техніки читання [Текст] / О. В. Бондаренко // Початкове навчання та виховання.–2012.– № 16–18 (червень).– С. 78–84.
Галатин, Г. І. Події Великої Вітчизняної війни. Ю. Збанацький «Гвардії Савочка» [Текст]: урок читання в 4-му класі з використанням мультимедійних технологій / Г. І. Галатин // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 9 (березень).– С. 28–29.
Митник, О. Елементи логіки і риторики на уроках читання як засіб розвитку комунікативних умінь молодшого школяра [Текст] / О. Митник, В. Науменко // Початкова школа.– 2012.– № 3.– С. 36–40.
Мойсієнко, А. «Той, хто творить з нічого» [Текст]: до 70-річчя Анатолія Качана / А. Мойсієнко // Початкова освіта.– 2012.– № 5 (лютий).– С. 13–14.
Мовчун, А. Автору пречудових байок і романсів – 200 років [Текст]: [Євген Гребінка] / А. Мовчун // Початкова школа.– 2012.– № 4.– С. 54–56.
Сидоренко, Н. Г. Сказочный мир А. С. Пушкина [Текст]: урок чтения в 3-м классе с использованием мультимедийных технологий / Н. Г. Сидоренко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 1 (січень).– С. 22–25.
Ткачук, Г. Твори Григора Тютюнника у духовному становленні молодшого школяра [Текст]: позакласне читання / Г. Ткачук // Початкова школа.– 2012.– № 4.– С. 14–17.
Фесюк, А. Є. Лесина пісня [Текст]: урок позакласного читання у 4-му класі / А. Є. Фесюк // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 4.– С. 14–16.
Чумарна, М. Від першого слова – до розкриття любові [Текст]: методика роботи з Букварем / М. Чумарна // Початкова школа.– 2011.– № 9.– С. 43–48; № 10.– С. 37–39; № 12; 2012.– № 2.– С. 51–52.
Шамрай, Н. М. «Легенда про матерів» [Текст]: урок читання в 4-му класі / Н. М. Шамрай // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 8 (березень).– С. 18–21.
Шелковнікова, Т. Від зими – до весни [Текст]: година творчості. 2-й клас / Т. Шелковнікова // Початкова освіта.– 2012.– № 5 (лютий).– С. 5–6.
Природа і людина
Баран, Г. Телеурок з довкілля [Текст] / Г. Баран // Початкова школа.– 2012.– № 5.– С. 18–22.– (Методика навчання).
Грабська, Н. Л. Будь природі другом [Текст]: урок-конференція з курсу «Я і Україна» у 2-му класі / Н. Л. Грабська // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 5 (лютий).– С. 4–6.
Лопатюк, Т. Небо – їхня стихія [Текст]: [пізнавальні хвилинки, тести, вікторина, завдання для розумової гімнастики про птахів для екологічного навчання та виховання] / Т. Лопатюк // Початкова освіта.– 2012.– № 6 (лютий).– С. 1–12.– (Наша вкладка).
Медюк, І. В. Степова зона України [Текст]: урок-експедиція з курсу «Я і Україна» у 4-му класі / І. В. Медюк // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 1 (січень).– С. 28–33.
Поліняк, К. Необов’язкові додатки до уроків у початковій школі на тему: «Про що розповів телескоп» [Текст] / К. Поліняк // Розкажіть онуку.– 2012.– № 5–6 (березень).– С. 73–84.
Расулова, Н. А. Небезпечні комахи [Текст]: урок / Н. А. Расулова // Розкажіть онуку.– 2012.– № 5– 6 (березень).– С. 121–123.
Таран, Л. О. Природа навесні. Зустрічаємо птахів [Текст]: урок-КВК з курсу «Я і Україна» у 2-му класі / Л. О. Таран // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 4 (січень).– С. 5–7.
Уварова, Ю. В. Вода – найбільше багатство на землі [Текст]: урок з курсу «Я і Україна» у 1-му класі / Ю. В. Уварова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 4 (січень).– С. 2–4.
Хімія для малюків [Текст]: необов’язкові додатки до занять у початковій школі // Розкажіть онуку.– 2012.– № 11–12 (червень).– С. 43–52.
Етика; Логіка; Риторика;Основи здоров’я; Я і Україна: конспекти уроків
Анцибор, О. Б. Як побороти грип [Текст]: бесіда з учнями / О. Б. Анцибор // Розкажіть онуку.– 2012.– № 1–2.– С. 131.
Бойченко, Л. Турнір риторів [Текст]: 2-й клас: [конспект уроку] / Л. Бойченко // Початкова освіта.– 2012.– № 16 (квітень).– С. 28–30.– (Методичний порадник. Випуск 4).
Вітровчак, В. Новорічні свята [Текст]: урок-ярмарок з етичної граматики / В. Вітровчак // Початкова школа.– 2012.– № 1.– С. 23–26.
Грабовська, В. М. Четвер. День здоров’я і фізкультури [Текст]: [урок з курсу «Основи здоров’я» (1-й клас)] / В. М. Грабовська // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 2–3 (січень).– С. 41–42.
Грибань, А. Спілкування – найбільший скарб людини [Текст]: 2-й клас: [конспект уроку] / А. Грибань // Початкова освіта.– 2012.– № 16 (квітень).– С. 26–27.– (Методичний порадник. Випуск 4).
Декусар, В. «Основи здоров’я». Завдання для перевірки знань учнів 3 класу [Текст] / В. Декусар // Початкова школа.– 2012.– № 3.– С. 17–23.
Декусар, В. Основи здоров’я. Завдання для перевірки знань учнів 4 класу [Текст] / В. Декусар // Початкова школа.– 2012.– № 4.– С. 17–20, 45–47.
Доценко, В. П. Цикл тренінгових занять з основ здоров’я в 4-му класі [Текст] / В. П. Доценко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 13 (травень).– С. 10–21; № 14–15 (травень).– С. 22–23.
Іванкова, Т. Оригамі – мистецтво, близьке дитині [Текст]: [конспект уроку з курсу «Я і Україна» на тему: «Київ – столиця України, моє рідне місто»] / Т. Іванкова // Початкова освіта.– 2012.– № 19 (травень).– С. 17–18.
Ковальова, В Урок Доброти і Милосердя [Текст]: урок-телепередача з курсу «Я і Україна» в 2 класі / В. Ковальова // Початкова школа.– 2012.– № 5.– С. 23–27.
Кріль, О. Славетні українці [Текст]: громадянська освіта. 3-й клас / О. Кріль // Початкова освіта.– 2012.– № 9 (березень).– С. 4–6.– (Творча лабораторія).
Лаврів, Н. Засоби індивідуального захисту органів дихання та шкіри [Текст]: 4-й клас / Н. Лаврів // Початкова освіта.– 2012.– № 10 (березень).– С. 15–16.
Мазур, Н. Правила поведінки під час надзвичайних ситуацій [Текст]: 2-й клас / Н. Мазур // Початкова освіта.– 2012.– № 10 (березень).– С. 12–13.
Макаренко, Л. О. Розвиток мовлення учнів молодших класів спеціальної школи на уроках курсу «Я і Україна» [Текст] / Л. О. Макаренко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 12 (квітень).– С. 16–31.
Основи красномовства [Текст]: система уроків риторики. 2-й клас / В. Дейнега [та ін.] // Початкова освіта.– 2012.– № 16 (квітень).– С. 3–15.– (Методичний порадник. Випуск 4).
Пархоменко, О. Інфекційні хвороби [Текст]: основи здоров’я. 4-й клас / О. Пархоменко // Початкова освіта.– 2012.– № 6 (лютий).– С. 14–15.
Пуговкіна, С. Ефективна співпраця у процесі навчання риторики [Текст]: [дидактичні особливості уроку-метро; конспект уроку на тему: «Слова – «одяг» для думок» та ін.] / С. Пуговкіна // Початкова освіта.– 2012.– № 16 (квітень).– С. 16–25.– (Методичний порадник. Випуск 4).
Расулова, Н. А. Хвороби шкіри [Текст]: [тема: Короста; хід заняття] / Н. А. Расулова // Розкажіть онуку.– 2012.– № 7–8 (квітень).– С. 117–119.
Савченко, О. Сім’я. Обов’язки у сім’ї. Шанобливе ставлення до старших [Текст]: громадянська освіта. 3-й клас / С. Савченко // Початкова освіта.– 2012.– № 10 (березень).– С. 9–11.
Стахів, Л. Релігійні та народні свята в Україні навесні [Текст]: «Я і Україна» (громадянська освіта), 4 клас / Л. Стахів, Л. Колток // Початкова школа.– 2012.– № 3.– С. 26–30.
Шевчук, С. Правила дорожнього руху у вправах і завданнях / С. Шевчук // Розкажіть онуку.– 2012.– № 3–4 (лютий).– С. 135–150.
Ястреб, В. Планета захворіла [Текст]: засідання круглого столу. «Я і Україна». 2-й клас / В. Ястреб // Початкова освіта.– 2012.– № 13 (квітень).– С. 3–5.
Навчання і мистецтво
Аргунова, М. Є. Творчі завдання та ігри на уроках образотворчого мистецтва [Текст] / М. Є. Аргунова // Мистецтво в школі.– 2012.– № 5.– С. 29–30.
Бойченко, С. Виховання гармонійної особистості: погляд крізь призму музично-педагогічних систем ХХ століття [Текст]: [про системи Карла Орфа, Золтана Кодая, Марії Монтессорі, Шінічі Сузукі] / С. Бойченко // Музичний керівник.– 2012.– № 4.– С. 4–10.– (Методична бібліотека).
Будзень, Т. М. Картинки з виставки [Текст]: мистецтво, 3-й клас: [конспект уроку] / Т. М. Будзень // Мистецтво в школі.– 2012.– № 5.– С. 11–14.
Вєтрова, М. Я. Урок з образотворчого мистецтва (3–4-й клас) [Текст] / М. Я. Вєтрова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 2–3 (січень).– С. 35–40.
Вовк, С. В. Сучасна глиняна іграшка запорізького краю [Текст]: курс «Образотворче мистецтво», 4-й клас: [конспект уроку] / С. В. Вовк, Л. П. Карлійчук // Мистецтво в школі.– 2012.– № 4.– С. 25–27.– (Мій досвід).
Гладка, С. Урок з трудового навчання в 3 класі [Текст]: [тема: Писанки] / С. Гладка // Початкова школа.– 2012.– № 4.– С. 48–49.
Гороховська, Н. Вокально-хорова робота у 2-му класі [Текст] / Н. Гороховська // Мистецтво та освіта.– 2012.– № 2.– С. 53–55.
Даценко, Н. Інтерактивний театр для дітей [Текст]: скарбниця досвіду / Н. Даценко // Музичний керівник.– 2012.– № 1.– С. 31–34.
Дідик, О. В. Незвичайні художники [Текст]: малюємо ниткою, пензликом, тичком / О. В. Дідик // Розкажіть онуку.– 2012.– № 1–2.– С. 139–140.
Зеленецька, І. Організаційно-методичне забез-печення розвитку співацьких навичок і слуху у дошкільників та молодших школярів [Текст] / І. Зеленецька // Музичний керівник.– 2012.– № 1.– С. 4–10.
Колодій, О. Писанкарство як вид народного мистецтва [Текст]: [конспекти уроків у початковій школі] / О. Колодій // Початкова освіта.– 2012.– № 13 (квітень).– (Вкладка).
Лихацька, К. Могутня сила мистецтва [Текст] / К. Лихацька // Початкова освіта.– 2012.– № 19 (травень).– С. 28–29.
Літвінова, О. Система музичного виховання молодших школярів [Текст]: методичні нотатки / О. Літвінова // Шкільний світ.– 2012.– № 19 (травень).– (Вкладка): Мистецтво в школі.– 2012.– № 6 (червень).– (Вкладка).
Лобова, О. Виховуємо у співі [Текст] / О. Лобова // Початкова школа.– 2012.– № 1.– С. 19–22; № 2.– С. 33–35.
Лобова, О. Тематичний зміст музичної освіти і планування уроків музичного мистецтва у 1 класі [Текст] / О. Лобова // Початкова школа.– 2012.– № 6.– С. 28, 37–40.
Мартиненко, О. Впровадження засобів творчої імпровізації в систему хореографічних занять в початковій школі [Текст] / О. Мартиненко // Початкова школа.– 2012.– № 2.– С. 36–39; № 3.– С. 31–32; № 6.– С. 24–27.
Пилипчак, М. Граємося разом [Текст]: [методика роботи з дитячим фольклорним колективом] / М. Пилипчак // Мистецтво та освіта.– 2012.– № 1.– С. 49–53.
Разборщук, К. Грати в музику і гратися музикою, або Навчання за методом Тетяни Тютюннікової [Текст] / К. Разборщук // Музичний керівник.– 2012.– № 4.– С. 17–24.– (Скарбниця досвіду).
Ритаровська, О. Є. У світі духових інструментів [Текст]: [урок-концерт для учнів 4-го класу] / О. Є. Ритаровська // Мистецтво в школі.– 2012.– № 3 (березень).– С. 12–15.
Самоленко, П. П. Подорож країнами барвистої музики [Текст]: музичне мистецтво, 4-й клас, поглиблене вивчення / П. П. Самоленко // Мистецтво в школі.– 2012.– № 5.– С. 8–10.
Сидорянська, С. Вокально-хорова робота на уроках музичного мистецтва [Текст] / С. Сидорянська // Музичний керівник.– 2012.– № 1.– С. 14–16.
Солотцьких, Т. Ой, весна, весна, днем красна [Текст]: урок з мультимедійною підтримкою у 3 класі: [конспект уроку музики] / Т. Солотцьких // Шкільний світ.–2012.– № 11 (березень).– С. 8–9.
Сухань, О. Курс «Азбука мистецтва» – один із шляхів розвитку гармонійної особистості [Текст]: [конспект уроку на тему: «Світ слов’янської міфології», 2-й клас та ін.] / О. Сухань // Початкова освіта.– 2012.– 19 (травень).– С. 19–21.
Титаренко, Н. А. Форма рондо [Текст]: музыка. 3-й класс: [конспект урока] / Н. А. Титаренко // Мистецтво в школі.– 2012.– № 5.– С. 5–7.
Тосканова, А. Виготовлення квіткової абетки [Текст]: трудове навчання. 1-й клас / А. Тосканова // Початкова освіта.– 2012.– № 18 (травень).– С. 28–31.
Фантазуємо і творимо красу [Текст]: [творчість на уроках образотворчого мистецтва і трудового навчання] // Початкова освіта.– 2012.– № 7 (лютий).– (Вкладка «Умілі рученята»).
Фещенко, Н. Морський пейзаж. Колір води [Текст]: урок у 4 класі / Н. Фещенко // Шкільний світ.– 2012.– № 16 (квітень).– С. 5–6.– (Образотворче мистецтво.– № 4).
Гра і навчання
Борщ, О. Дидактичні ігри на допомогу вчителю під час вивчення теми «Іменник» [Текст] / О. Борщ // Початкова школа.– 2012.– № 3.– С. 10–12; № 5.– С. 15–17.
Відпочиваємо безпечно [Текст]: [комплекс вправ на розвиток пам’яті, мислення, уваги і т.д.] // Розкажіть онуку.– 2012.– № 7–8 (квітень).– С. 143–157.
Кремениця, Л. М. Універсальні дидактичні ігри на уроках [Текст]: [методичний матеріал і добірка ігор] / Л. М. Кремениця // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 11 (квітень).– С. 20-2 – 20-6.– (Актуальні діалоги).
Мілюкова, Л. І. Діалоги про природу [Текст]: дидактичні ігри для учнів 4-го класу / Л. І. Мілюкова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 14–15 (травень).– С.49–66.
Музичні фізкультхвилинки [Текст] // Початкова школа.– 2012.– № 5.– С. 37–38.
Погорєлова, Т. В. Банк дидактичних ігор [Текст]: розвиток комунікативних навичок учнів / Т. В. Погорєлова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 5 (лютий).– С. 11–18.
Ращупкіна, С. О. Скарбниця народної мудрості [Текст]: дидактичні завдання для молодших школярів / С. О. Ращупкіна // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 16–18 (червень).– С. 72–77.
Свята в початковій школі
Ахмадєєва, С. М. «У чистій воді риби багато, у доброзичливої людини друзів багато» [Текст]: година спілкування / С. М. Ахмадєєва // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 14–15 (травень).– С. 70–73.
Байбарак, Н. А. Інтелектуальний марафон «Розумники й розумниці» [Текст] / Н. А. Байбарак // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 14– 15 (травень).– С. 30–33; 34–40.
Бакай, О. М. Сімейний урок [Текст]: [свято в класі] / О. М. Бакай // Розкажіть онуку.– 2012.– № 7–8 (квітень).– С. 99–100.
Благодер, Л. «Обережно, їжа!» [Текст]: науково-практична конференція / Л. Благодер // Початкова школа.– 2012.– № 5.– С. 32–34; Початкове навчання та виховання.– № 14–15 (травень).– С. 18–21.
Владимирова, А. Естетичне виховання засобами пісенного фольклору [Текст]: вистава-феєрія «Купалочка – фортуна» / А. Владимирова // Початкова освіта.– 2012.– № 18 (травень).– С. 10–12.
Грабаня, І. М. «Що ми знаємо про Всесвіт?» [Текст]: телерепортаж на конкурс «Фантастичні історії»: година спілкування у 2-му класі / І. М. Грабаня // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 9 (березень).– С. 26–27.
Данчук, Ю. В. Заочна подорож Європою [Текст]: година спілкування до Дня Європи в Україні / Ю. В. Данчук // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 8 (березень).– С. 22–25.
Джемула, Г. Сміху, радості багато – це Нептун прийшов на свято [Текст]: [сценарій свята на воді] / Г. Джемула // Джміль.– 2012.– № 2.– С. 29–32.– (Святковий день).
Дорофєєва, С. В. П’ятниця. День інтелектуалів [Текст]: інтелектуальне казино (2-й клас) / С. В. Дорофєєва // Початкове навчання та вихованя.– 2012.– № 2–3 (січень).– С. 49–52.
Доценко, В. П. Вогонь – ворог, вогонь – друг [Текст]: виховний захід / В. П. Доценко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 1 (січень).– С. 34–39.
Зуєва, С. Дієво-практична гра «Гроші з неба не падають» [Текст] / С. Зуєва // Початкова школа.– 2012.– № 6.– С. 20–22.
Калінченко, А. В. Свято «Український віночок – символ молодості та кохання» [Текст] / А. В. Калінченко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 9 (березень).– С. 35–39.
Копосов, П. Свято Букварика [Текст]: [сценарій] / П. Копосов, О. Сорока, Т. Кравченко // Початкова освіта. – 2012.– № 9 (березень).– С. 1–4, 4–8.– (Наша вкладка).
Лихацька, К. Колобок на новий лад [Текст]: п’єса-казка для лялькового театру / К. Лихацька // Початкова освіта.– 2012.– № 19 (травень).– С. 28.
Мельник, Т. О. Запрошення до міста Здоров’я [Текст]: [сценарій] / Т. О. Мельник // Розкажіть онуку.– 2012.– № 7–8 (квітень).– С. 120–122.
Мостова, О. О. Козаки та розбійники [Текст]: [сценарій] / О. О. Мостова // Розкажіть онуку.– 2012.– № 7–8 (квітень).– С. 123–126.– (Фізкульт-ура).
Нагленко, С. У гості до дванадцяти місяців [Текст]: конкурсна програма для різновікової групи продовженого дня / С. Нагленко // Початкова освіта.– 2012.– № 9 (березень).– С. 14–15.– (Виховна робота).
Потьомкіна, Т. О. Катерина Білокур. Життя і творчість [Текст]: засідання клубу у 4-му класі / Т. О. Потьомкіна // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 11 (квітень).– С. 6–8.
Семенова, Н. Від слова – до книги, до знань [Текст]: виховний захід. 2–3-ті класи / Н. Семенова // Початкова освіта.– 2012.– № 9 (березень).– С. 9–11, 11–12, 13–16.
Ткачук, Л. Мовний турнір [Текст]: 3–4-ті класи / Л. Ткачук // Початкова освіта.– 2012.– № 5 (лютий).– С. 10–12.
Фецич, С. Писаночка Великодня – з неба ласка йде Господня! [Текст]: матеріали до сценарію дитячого театралізованого свята / С. Фецич // Початкова школа.– 2012.– № 4.– С. 59–61.
Чижова, Т. І. Народ скаже, як зав’яже [Текст]: конкурс знавців усної народної творчості / Т. І. Чижова // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 11 (квітень).– С. 9–11.
Шимчук, О. Усі на Євро –2012! [Текст]: виховна година / О. Шимчук // Початкова освіта.– 2012.– № 17 (травень).– С. 28–30.
Шушко, Л. Р. Барвінкова країна [Текст]: урочиста лінійка, присвячена Всеукраїнському тижню дитячої та юнацької книги / Л. Р. Шушко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 9 (березень).– С. 33–34.
Яременко, Н. А. Незабаром до школи… [Текст]: святкова зустріч із майбутніми першокласниками / Н. А. Яременко // Початкове навчання та виховання.– 2012.– № 11 (квітень).– С. 37–39.
|